
در سال 2024، صنعت بازیهای ویدیویی شاهد استفاده گسترده از هوش مصنوعی در واقعیت ترکیبی (MR) بود. بازیهایی که از MR استفاده میکردند، به بازیکنان امکان دادند تا تجربههای دنیای واقعی و مجازی را به صورت همزمان داشته باشند. هوش مصنوعی نقش کلیدی در ایجاد شخصیتهای غیرقابلپیشبینی و هوشمند ایفا کرد که به تعامل طبیعیتر و چالشهای واقعگرایانهتر در بازیها منجر شد.
شرکتهایی مانند Microsoft با انتشار نسخههای جدیدی از پلتفرمهای MR خود، بازیهای واقعگرایانهای را توسعه دادند که به بازیکنان اجازه میداد محیط بازی را با محیط واقعی خود ادغام کنند. این بازیها با کمک AI توانستند بر اساس رفتار بازیکنان تطبیق پیدا کنند و تجربهای پویا و منحصربهفرد ایجاد کنند.
این روند نشاندهنده تأثیرگذاری هوش مصنوعی در ایجاد تجربههای فراگیرتر در صنعت سرگرمی بود و مسیر جدیدی را برای توسعه بازیهای آینده باز کرد.